ARTIFICIAL INTELLIGENCE
ASK AI: Yritysten tiedonhallinta helposti

Yksi maailman johtavista väkevien alkoholijuomien tuottajista pyysi ALTENin SDG Groupilta apua yritysjohtamisen parantamiseen. Tähän vastauksena SDG Group loi monikäyttöisen chatbotin, joka hyödyntää generatiivista tekoälyä, jotta työntekijät voivat olla vuorovaikutuksessa yrityksen dokumentaation kanssa luonnollisen kielen kyselyiden avulla.
SDG Group on liikkeenjohdon konsultointiyritys, joka on erikoistunut liiketoiminta-analytiikkaan, yritysten suorituskyvyn hallintaan ja kehittyneisiin liiketoimintaratkaisuihin. Osana ALTEN-universumia he hyödyntävät runsaasti kokemustaan kehittyneestä analytiikasta auttaakseen asiakkaitaan ratkaisemaan liiketoiminnan haasteita innovaatioiden avulla. Eräässä viimeaikaisessa hankkeessa toteutettiin monikäyttöinen chatbot, ASK AI, joka auttaa yrityksen johtamisessa. Chatbotin avulla käyttäjät voivat tehdä reaaliaikaisia Internet-hakuja ja luoda yhteenvetoja, ja se avustaa jopa tekstin parantamisessa.

Haaste
Helpottaa tekoälyn käyttöä yrityksen haasteiden ratkaisemisessa asiakkaan yli 8000 työntekijän keskuudessa maailmanlaajuisesti.
Ratkaisu
ASK AI: generatiivista tekoälyä käyttävä chatbot, joka avustaa useissa tehtävissä tiedon etsimisestä tiivistelmien luomiseen ja tekstin parantamiseen.
Hyödyt
- Parannettu tiedonsaanti
- Tehokkuuden parantaminen
- Käyttäjien vaikutusmahdollisuuksien lisääminen
- Skaalautuvuus
- Saumaton integrointi

Botti, joka tekee kaiken
SDG Group vastasi asiakkaan pyyntöön monikäyttöisellä ratkaisulla: ASK AI, chatbot, joka käyttää generatiivista tekoälyä käsittelemään ja vastaamaan luonnollisen kielen kyselyihin. ASK AI:n keskusteleva rajapinta tarjoaa parannetun käyttäjäkokemuksen. Työntekijät voivat hyödyntää työkalua yrityksen asiakirjojen vaivattomaan käyttöön ja kyselyihin, mikä säästää aikaa, lisää tuottavuutta ja parantaa yleistä tehokkuutta. Nopea ja tarkka tiedonhaku laajasta sisäisten asiakirjojen tietokannasta sekä saumaton integrointi Microsoft Teamsin kanssa varmistavat laajan käyttöönoton ja helppokäyttöisyyden. Ratkaisu on myös erittäin mukautumiskykyinen, ja siihen voidaan joustavasti lisätä toimintoja ja tietolähteitä käyttäjäpalautteen ja kehittyvien liiketoimintavaatimusten perusteella. Tämä takaa pitkäaikaisen sopeutumiskyvyn.
Teknologia botin takana
ASK AI integroi Microsoft Azure -palvelut; sen keskusteleva käyttöliittymä rakennettiin Power Virtual Agents -ohjelmiston avulla ja integroitiin Microsoft Teams -palveluun saumattoman, keskustelunomaisen käyttäjän pääsyn varmistamiseksi. Power Automate -työnkulut ja toiminnan käynnistimet sujuvoittavat käyttäjän kysely- ja vastausprosessia. Retrieval augmented generation (RAG), joka hyödyntää Azure Databricks -palvelua tietojen sisäänoton hallintaan ja laskelmien upottamiseen, parantaa asiaankuuluvien asiakirjojen hakemista. Kognitiivinen haku tukee asiakirjojen hakua ja asiayhteystietoisia vastauksia. Chatbot hyödyntää myös Azure OpenAI:n laajoja kielimalliominaisuuksia luonnollisen kielen käsittelyyn ja tarjoaa kontekstin huomioon ottavia vastauksia, jotka perustuvat syötettyihin tietoihin.
Hyvä valmistelu parhaiden tulosten saavuttamiseksi
Hankkeen kehittäjät ymmärsivät, että parhaiden tulosten saavuttamiseksi tarvitaan läheistä ja jatkuvaa vuorovaikutusta asiakkaan kanssa. Esimerkiksi kysymysten suunnittelu on olennainen osa hanketta, ja ennen kysymysten kehittämistä he tekivät yhteistyötä asiakkaan kanssa sopiakseen tärkeimmistä aiheista, joihin käyttäjät odottaisivat chatbotin vastaavan, sekä toivotuista tuloksista. Nämä neuvottelut mahdollistivat automaattisten testien tekemisen parhaiden tulosten varmistamiseksi. Lopuksi, kuten minkä tahansa tekoälykyselyn kohdalla, vastaus on vain yhtä hyvä kuin kysymys: parhaiden tulosten varmistamiseksi kehittäjät korostivat, että käyttäjän antamat syötteet, mukaan lukien kyselyn enimmäispituus, on tärkeää muotoilla ja vahvistaa huolellisesti.